Pages

Wednesday, June 11, 2014

Pao mi je šećer

Ne jedem ja slatko zato što volim, nekada ga jedem zato što moram.
Na primer, sedim ja tako i razmišljam:
- "Baš mi se jede nešto slatko... al' ne bih smela" - jer odmah po dobijanju slatkih misli se javlja višedecenijski sindrom osećaja krivice, koji kaže da ako želim da imam lepe zube, lepu kosu, lepe nokte, lepe oči, lepu kožu, zadnjicu relativno prihvatljive veličine i generalno da budem prihvaćena kao normalna ženska osoba od strane društva - ja NIKAKO ne smem da pomišljam na slatko, a kamoli da ga jedem. U stvari višedecenijski sindrom kaže da čim pomislim na slatko, odmah treba da zgrabim najbliže povrće, ono na dohvat ruke i da tu svoju suludu, nezdravu i destruktivnu potrebu zamenim zdravim, niskokalorijskim ali samo iz kategorije BEZ UKUSA - povrćem.
- "Ali ako mi se jede nešto slatko, to mora da znači da organizam traži" - dalje razmišljam ja pošto sam se uspešno oduprela višedecenijskom sindromu, a i mrzelo me da ustanem, a i nemam povrće nigde - ni na dohvat ruke ni na dohvat noge.
-"A ako organizam traži, mora da je u pitanju nedostatak, a ako je u pitanju nedostatak šećera, to znači da mi je šećer pao, a ako je pao moramo da ga podignemo!" - razvija se dalje ovaj dubokoumni dijalog mene sa samom sobom.
- "A kako da ga podignemo?" - zabrinuta za svoje zdravlje i očigledni nedostatak koji muči i stiska moj napaćeni organizam.
- "Trebalo bi da pojedem nešto slatko!"

I tako sam ja spasila sebe pada šećera, koji mi se nažalost dešava često, ali se nadam da ću ga redovnim unošenjem uskoro stabilizovati.

Slatka focaccia sa grožđem

Sastojci: 3/4 šolje tople vode, 2 kašike mleka, 2 kašičice žutog šećera, 1 kvasac, 2 šolje brašna, 2 kašike maslinovog ulja, 1/2 kašičice soli, 2 šolje grožđa (prepolovljeno i očišćeno od koščica), 1/4 šolje šećera
Priprema: Pomešati vodu, mleko, žuti šećer i kvasac. Ostaviti da odstoji oko 10 minuta. Dodati brašno, maslinovo ulje i so u mešavinu, i dobro pomešati. Mesiti testo oko 10 minuta. Veću činiju podmazati maslinovim uljem i u nju sipati testo, površinu testa takođe premazati maslinovim uljem. Pokriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu oko sat vremena da naraste, trebalo bi da se duplira. Blago potisnuti testo i prebaciti ga na pobrašnjenu površinu i podeliti u dve lopte - jednu veću, jednu manju. U posudu za pečenje staviti papir za pečenje, premazati maslinovim uljem, staviti lopte od testa i premazati ih uljem. Ostaviti ih da odstoje oko 20 minuta, prekrivene kuhinjskom krpom. Razvući testo prstima umočenim u maslinovo ulje, na prečnik od 20 cm. Prekriti ponovo i ostaviti da odstoji što duže na toplom mestu - oko sat vremena. Zagrejati rernu na 220 stepeni. Veću polovinu testa premazati uljem i utisnuti grožđe, posuti belim šećerom. Prekriti drugim testom, spojiti ivice ka gore, premazati maslinovim uljem i posuti žutim šećerom. Peći dok testo ne porumeni oko 20 min.

5 comments:

  1. E dobra si! ;)) Ja sebe tešim da telo mršavi u momentima kad se meni jede slatko i tako nekako pregrmim taj period.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja se vodim onom teorijom, sve je dozvoljeno samo dok možemo da jedemo slatko :)

      Delete
  2. Dijaloge sa samim sobom stvarno treba zapisivati (i objavljivati). Ljudi obično ne pričaju o tome, pa misle sa samo oni to rade ;)

    Nego, nešto ne kapiram oko recepta - i na gornji deo testa utiskuješ grožđe, je li? Mislim, vidi se na slici, a u receptu kaže samo na donje testo, pa sam u zbunu.

    A kako izgleda pečeno testo oko grožđice, nije gnjeckavo kad se jede?

    Fokača mi u zbiru zvuči baš interesantno, ništa slično nisam probala, pa bih možda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na početku odmah priznanje: originalni recept sam zagubila u moru recepata na internetu. To mi se dešava, napravim nešto, mislim uskoro ću objaviti, kada onu prođu meseci i ja ne mogu da nađem recept po kojem sa pravila. Ovo je najsličnije po sećanju koji sam našla. A razlika je očigledno u tome što sam utiskivala i sa gornje strane. Mada to pretpostavljam nije obavezno.
      Grožđe pusti vodicu, pa jeste vlažnije testo oko njega.

      Delete
    2. Ako budem pravila, i ja ću da utiskujem i u prizemlju i na spratu :)

      Delete