Pages

Thursday, July 18, 2013

New kid on the block

Evo već godinu dana pokušavamo da se sprijateljimo Kalenić pijaca i ja.
Ukratko ću vam opisati kako to izgleda.

Kako se ja osećam na Kalenić pijaci?
Kao da sam došla u novu školu na polugodištu.
Svi već znaju sa kim sede, koga vole i ne vole.
Svi imaju svoje male rituale, skim idu na užinu, koga sa kim ogovaraju i na kom zidiću sede.
A ja ne znam nikoga, i niko mi se ne obraća sa "Komšinice oćemo kilo ili dve ovih vaših omiljenih"?

Kako izgleda svaki moj pokušaj da nađem pravu tezgu na Kalenić pijaci?
Kao da sam na ringišpilu.
U početku je baš zanimljivo, vrtim se u krug, i boje se rastapaju.
Onda negde posle drugog kruga mi je već dosta, i počinje da se javlja blaga nervoza.
Kod trećeg već čvrsto stiskam ceger, i pokušavam da fiksiram jednu tačku koja se ne pomera.

Kako obilazim Kalenić pijacu?
Kao da igram sve društvene igre istovremeno.
Pravo, pa dijagonalno, pa se vratim nazad na početak, pa čekam sledeće bacanje, pa pokušavam da otkijem ko je nakupac a ko pravi prodavac. Pa pantomima, pa blef - hoću kupim, neću kupim, i na kraju ispadnem iz igre na najbližem izlazu.

Nisam uspela da obiđem celu pijacu još uvek, u deo sa mlečnim proizvodima sam prvi put ušla prošli vikend. Na meso i ribu se još ne usuđujem. Još sam zelena.

Ne znam ko koga treba da pripitomi, ja pijacu ili ona mene.

Testo za pizzu

Sastojci za oko 4 pizze srednje veličine: 500g brašna, pola kašičice soli, kesica kvasca, pola kašike šećera, 2 kašike maslinovog ulja, 325ml mlake vode. 
Priprema: Prosejati brašno i so na čistu površinu i napraviti u sredini bazenčić. U menzuri sa vodom, pomešati kvasac, šećer i maslinovo ulje i ostaviti da stoji oko 10 min, a zatim sipati u bazenčić. Polako spuštati viljuškom brašno ka tečnosti, i mešati. Nastaviti, sa dodavanjem sve više brašna, dok se sve ne pomeša, i tada sa pobrašnjenim rukama umesiti testo. Mesiti dok se ne dobije glatko, elastično testo. Staviti loptu od testa u veliku pobrašnjenu činiju, i posuti sa još malo brašna. Prekriti činiju vlažnom krpom i ostaviti na toplom, oko sat vremena, dok se testo ne udvostruči u veličini.

Preneti testo na pobrašnjenu površinu i rukama ga još malo premesiti. Razvući testo oklagijom u krug, debljine oko 0.5cm, staviti razvučeno testo na papir za pečenje malo veće veličine od testa, premazan maslinovim uljem. Gornji deo testa premazati maslinovim uljem i posoliti.

Testo peći na 250° oko 10 minuta i sa jedne i sa druge strane.
Nakon toga filovati pizzu prema želji i peći dodatnih 5 do 10 minuta.

Ovakvo testo može da se odloži u frižider ili zamrzivač dok se ne upotrebi. Podeliti ga na nekoliko lopti - ova količina pravi oko 4 pizze srednje veličine, premazati maslinovim uljem i staviti u plastičnu kesu za zamrzivač ili foliju. Testo izvaditi nekoliko sati na sobnoj temperaturi ili dan pre u frižideru, da se opusti.

Fil 1 - origano, pelat, beli luk, spanać, rikota sir, parmezan, bosiljak
Fil 2 - pelat, kulen, kačkavalj, paprika, čeri paradajz, parmezan, bosiljak

Pizza - Fil 1 - made by Jela, photo by Aleksandar

Pizza - Fil 1 - made by Jela, photo by Aleksandar
Pizza - Fil 2 - made by Jela, photo by Aleksandar
 

2 comments:

  1. Slatko si me nasmejala ovom pričom o pijaci!

    ReplyDelete
  2. nominovala sam te za igricu http://ultimativnisastojak.blogspot.com/2013/08/blogeri-se-igraju-lepo-je-i-ostalima.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...